O portfolio słów kilka
Autorem artykułu jest pracownik k.
Przeglądając oferty pracy, możemy natknąć się na wymóg przesłania swojego portfolio. Dotyczy to głównie starających się o posadę, na której wymagana jest kreatywność. Jak więc stworzyć portfolio, które zainteresuje potencjalnego pracodawcę?
Portfolio to swoista autopromocja, powinno więc być wykonane samodzielnie przez starającego się o pracę. Kto zareklamuje Ciebie i Twoje umiejętności lepiej niż Ty sam? Wyjątkiem może być portfolio elektroniczne, w którego wykonaniu pomoże specjalista. Treść, zdjęcia i inne materiały w takim portfolio powinny być jednak Twojego autorstwa.
Portfolio może mieć różne formy – od tradycyjnego, papierowego dokumentu po prezentację multimedialną czy teczkę z własnymi dziełami. Należy jednak pamiętać, że niezależnie od formy, ta swoista autoprezentacja musi posiadać kilka podstawowych elementów, takich jak: informacje o sobie, dane kontaktowe, sukcesy i osiągnięcia, zrealizowane projekty.
Informacje o sobie powinny zawierać streszczenie przebiegu Twojej kariery zawodowej. Nadmień o zdobytym wykształceniu, przebytych kursach, aktualnym zajęciu. Nie wymieniaj nazw poprzednich pracodawców. Takie informacje powinny się bowiem znaleźć w życiorysie.
Nagrody i wszelkie sukcesy w konkursach związanych z Twoim zawodem umieść koniecznie w części dotyczącej osiągnięć. Wpisz tam również publikacje Twojego autorstwa, wystawy prac itp.
Najciekawszą częścią portfolio powinny być zrealizowane projekty. Tutaj możesz wykazać się kreatywnością – umieścić zdjęcia, prezentacje, rysunki, filmy i wszystkie inne materiały związane z dotychczasowymi projektami.
Warto postarać się, by portfolio było jak najciekawsze. To właśnie te materiały mogą zagwarantować Ci wymarzoną posadę.
---
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz